Річний звіт про діяльність закладу освіти

Головна » Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти » Річний звіт про діяльність закладу освіти

 

ЗВІТ ДИРЕКТОРА 2022-2023 н.р                          

 

                                     АНАЛІЗ РОБОТИ ЛІЦЕЮ ЗА 2021-2022 Н.Р.

 24 червня о 17:00 відбулося звітування директора перед громадськістю.

Освіта була і надалі залишається найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Сьогодні вона зазнає суттєвих змін –змінюються пріоритети, структура і зміст освіти, пов’язані із запровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації освітнього процесу. Тому створення високоефективної системи якісної освіти – це об’єктивна вимога часу.

 Колектив Ліцею протягом 2021-2022 навчального року працював над втіленням у життя Нового Закону України «Про освіту», Державної національної програми «Освіта», «Концепції Нова Українська школа», «Національної доктрини розвитку освіти», Конвенції ООН про права дитини. Це були поступальні кроки, які логічно сприяли вирішенню та реалізації проблемного питання роботи школи: «Реалізація особистісно орієнтованого навчання з метою формування ключових компетентностей особистості на основі принципу педагогіки партнерства, що грунтується на співпраці учня, учителя і батьків та принципу дитиноцентризму (орієнтація на потреби учня)»

 Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану,викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 “Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю” у травні-червні кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради школи та громадськості.

 У своїй роботі протягом звітного періоду я керувався статутом школи, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

«Школа — на думку В. Сухомлинського, — повинна бути школою радості для дітей , школою творчості для вчителів та школою спокою для батьків, родини, суспільства».

Саме в цьому напрямку намагався здійснювати керівництво навчальним закладом протягом року.

Адміністрацією закладу постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з такими структурними підрозділами закладу, як Рада лідерів Ліцею (Президент – Завидовський Богдан), батьківська організація «Діти – крила надії» (голова -  Школенко Наталя Василівна), профспілковий комітет (голова -  Чорна Тетяна Іванівна), методична рада (голова -  Кучмей Галина Іванівна ), школа молодого вчителя (керівник Геращенко Наталія Володимирівна).

Така співпраця сприяла розвитку всіх напрямків діяльності закладу освіти, дозволила покращити результативність освітнього процесу та матеріально-технічну базу школи.

Результативність навчання у 2021/2022 н.р.

У минулому навчальному році:

- на кінець навчального року було 855 учнів;

- з них нагороджено Похвальним листом 69 учнів;

 - закінчили 9-й клас 79 учнів;

 - закінчили  11-й клас 36 учнів;

  - 5 випускників Ліцею нагороджено золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні»;

- 1 випускник школи нагороджений срібною медаллю «За досягнення у навчанні»;

 - 10 випускників 9-х класів отримали свідоцтва з відзнакою.

У 2021/2022 навчальному році в  школі працювало 53 педагогічні працівники,    практичний психолог та соціальний педагог. Всі вони  мають вищу освіту, з них кваліфікаційну категорію «спеціаліст» мають  7 педагогів, кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» мають  7 педагогів, кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» мають 7 педагогів , 32 учителі мають вищу категорію, 5 педагогів мають звання «учитель-методист», 16 - «старший учитель»,  3 педпрацівника школи мають відзнаку «Відмінник освіти України» Кадровий склад педагогічного колективу школи на початок нового  навчального  року  дає  впевненість  у  забезпеченні якісного освітнього процесу та буде спрямований на ефективне виконання завдань, які ставить держава  перед  системою повної загальної середньої  освіти.

У закладі продовжується робота щодо застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому кожен педагог  Ліцею вміє працювати з комп’ютером, використовує нові інформаційно-комунікаційні технології, ефективно забезпечуючи освітній процес.   Учителі постійно удосконалюють свої навички дистанційного проведення уроків.

        У  школі працювала методична рада, 6 шкільних методичних об’єднань та школа молодого вчителя. На засіданнях методичної ради проводилася робота з підготовки і організації педагогічних рад, науково-практичних семінарів, педагогічного читання, консультації керівників ШМО та аналіз роботи ШМО, організовувалась робота з обдарованими учнями.

Перед  методичною радою наступного року стоїть завдання поглиблювати системність роботи, сприяти підготовці переможців інтелектуальних змагань та конкурсів, продовжувати індивідуальні та групові консультації для молодих вчителів, проводити методичний супровід освітніх заходів.

У рамках впровадження та реалізації Концепції Нової української школи у закладі було створено освітнє середовище, яке сприяло формуванню інноваційного стилю діяльності педагогічного колективу, вдосконаленню методичного забезпечення освітнього процесу, систематизації інформаційно-аналітичного матеріалу.

Протягом 2021/2022 н.р. наш заклад освіти отримав за рахунок бюджетних коштів:

- обладнання для класних  кімнат  1-х класів відповідно до вимог НУШ

( парти, ноутбуки, багатофункціональні пристрої, дошки Фліпчарт «Стандарт»,   набори дидактичного матеріалу для початкових класів та ресурсної кімнати);

 -  4  ноутбуки

Зміцнення матеріально-технічної бази школи відбувається також за рахунок спонсорської допомоги батьків

Надзвичайною особливістю роботи закладу у 2021-2022 н.р. було проведення освітнього процесу в умовах дотримання протиепідемічних заходів у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID – 19 та в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, викликаного початком повномасштабної російсько-української війни. Міністерство освіти і науки України листом від 25.02.2022 №1.3276/22 рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес. Із 14 березня і до завершення навчального року освітній процес у закладі відбувався з використанням дистанційних форм навчання.

Для учнів з числа внутрішньо переміщених осіб (29 дітей) у нашій школі було організовано навчання за заявою одного з батьків.

   Незважаючи на усю складність освітнього процесу у 2021-2022 н.р. освітні навчальні програми виконані повністю.

 Протягом 2021-2022 н.р. належна увага з боку керівництва школи приділялась росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.

Педагогічні працівники закладу постійно брали участь у онлайн вебінарах, семінарах , тренінгах, конференціях.

  Усі педагогічні працівники, які у новому 2022-2023 н.р. будуть викладати у 5 класі (НУШ), пройшли підвищення кваліфікації   як вчителі, які реалізовуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти.

Велику стимулюючу роль у професійному зростанні педагогічних кадрів відіграє атестація вчителів, яка сприялє моральному і матеріальному заохоченню педагогічних працівників, узагальненню та впровадженню досвіду кращих вчителів у практику навчання та виховання. У 2021/2022 навчальному році були успішно атестовані 9 педагогів. За результатами атестації комісією І рівня - 2 учителям  підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії». За результатами атестації, що була проведена атестаційною комісією ІІ рівня, підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» і педагогічні звання 7 фахівцям, присвоєно педагогічне звання «старший учитель» 2 вчителям.

  Велика увага приділялася роботі з обдарованими дітьми.  Постійно поповнювався банк даних обдарованих дітей. Забезпечено участь школярів у І , ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

За результатами ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад І місце вибороли  13 учнів, ІІ місце - 9 учнів, ІІІ місце - 18 учнів. Учениця 9-В класу Дубенець Вікторія зайняла І місце у ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з французької мови  і була нагороджена Грамотою та грошовою премією від міського голови.

 Учні школи залучалися до участі у різноманітних конкурсах: міських, обласних та Всеукраїнських. Хочеться відзначити Болюх Ірину , Кушнір Уляну, Васильченко Вікторію, Завидовського Богдана,  Григораш Анастасію, Муляр Євгенію та їхніх наставників Кордонську А.В., Войтович В.Т., Гейко О.Л.

Художньо-естетичний напрям в Ліцеї був на досить високому рівні. Постійними призерами Обласних та Всеукраїнських конкурсів є Пестов Дмитро, Кащук Софія та Ліщинська Маргарита. Навіть за кордоном, виконуючи патріотичну  пісню,  Маргарита підкорила всіх. Наставником і творчим керівником цих Зірочок Ліцею є Сумченко В.Г.

 Можемо похвалитися і спортивними досягненнями. Неодноразово наші вихованці виборювали призові місця у шкільній спартакіаді територіальної громади, зокрема,  І місце –в  змаганнях з баскетболу.

Команда учнів нашого Ліцею під керівництвом вчителів інформатики ввійшла в число призерів обласного конкурсу «Технологічне майбутнє Вінниччини» і була нагороджена десятьма комплектами для занять з робототехніки.

У рамках спільного проєкту МОН України та Британської Ради в Україні учитель – методист Ліцею Дунайська В.П. в якості сертифікованого тренера проводила навчальні заняття з підвищення кваліфікації вчителів області, які викладатимуть англійську мову в 5-6 класах НУШ та  успішно завершила

30-годинний курс підготовки педагогів-наставників за програмою

Британської Ради в Україні «Наставництво у закладах загальної середньої

освіти»

  Проте активності школярів у олімпіадах,конкурсах заважали епідеміологічна обстановка та введення воєнного стану в Україні.

 Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися

 Відправляючи своїх дітей до школи, ви, насамперед, бажаєте, щоб вони здобули грунтовні знання з усіх предметів. Навчаючи наших вихованців, педагогічний колектив Ліцею №3 урізноманітнює навчальний процес цікавими виховними заходами, годинами спілкування, бесідами.

Але найголовніше, про що турбуєтеся ви, батьки, а також адміністрація закладу– це безпека та здоров’я  дітей. Одним із вагомих напрямків виховної роботи в Ліцеї №3 є протидія булінгу.  З метою створення безпечного освітнього середовища у Ліцеї, вільного від насильства та булінгу (цькування), протягом 2021-2022 н.р. було проведено ряд заходів. Уся робота пророблена соціальною службою Ліцею та класними керівниками під керівництвом заступника директора з ВР розміщена на шкільному веб-сайті, який у вільному доступі.

Дбаючи про безпеку дітей під час воєнного стану з учнями проводилися бесіди, виховні години, опрацьовувалися пам»ятки про мінування. Особлива увага зверталася на необхідність психологічної підтримки дітей. 

Практичним психологом школи Гнатюк І.С.,   соціальним педагогом Фельчин Т.В. та класними керівниками проводилися бесіди з учнями групи ризику та тими, які потрапили у складні життєві умови.

Виховання учня у школі і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною.

Усе, що проводилося в Ліцеї, максимально намагалися висвітлити на ФейсБук сторінці Ліцею №3.

Одним із найважливіших моментів в школі є організація харчування.

За кошти  міської ради діти окремих категорій та учні 1-4 класів   отримували одноразове безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 15 грн. за обід. 

Із січня 2022р.шкільне чотиритижневе меню було оновлене за відомим шеф-кухарем Євгеном Клопотенком, яке вимагало іншої рецептури у приготуванні страв. Менше цукру, солі, більше овочів, фруктів та продуктів тваринного походження. Працівники їдальні, опрацювавши нове меню, впроваджували його щоденно. Щоб діти їли таку їжу в школі, потрібно привчати їх і вдома до здорового харчування.

 Незважаючи на складність усієї ситуації у 2021-2022 н.р., весь колектив школи продовжує приділяти увагу естетичному оформленню навчального закладу. Подвір'я школи прибране, доглянуте; підрізано дерева, кущі, покошено газони. Фарбується спортивний майданчик, біляться бордюри. Висаджено квіти на квітниках.

Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.

У своїй роботі з працівниками школи я дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників школи бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.

У діяльності школи забезпечується прозорість, відкритість, демократичність управління. Важливою умовою успішної діяльності школи є чітке, конкретне планування   освітнього процесу   школи.     Воно забезпечує цілеспрямованість у роботі всіх підрозділів, створює умови для організації роботи педагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу.

Прагну, щоб у школі було наявне творче вирішення справ.

  Кредо роботи Ліцею залишиться незмінним: «Не зупинятися на досягнутому, а орієнтуватися на перспективу».

Дякую усім за плідну роботу у 2021-2022 н.р.

 

Звіт директора 2019-2020 н. р.

Звіт директора 2018-2019 н. р.