Сторінка практичного психолога

Головна » Майбутнім першокласникам » Сторінка практичного психолога

 

Майбутньому першокласнику мають бути притаманні такі якості:

- прагнення до спілкування з однолітками;

- бажання вчитися;

- міцне здоров’я;

- позитивний емоційний настрій;

- грамотне мовлення, зв’язний виклад своїх думок;

- прагнення до спів праці з дорослими;

- розвинена довільність поведінки;

- допитливість і прагнення до відкриттів;

- сформована координація рухів і графічні навички.

 

 

 

Рекомендації батькам майбутніх першокласників: 

1. Поважайте дитину як особистість.

2. Зберігайте доброзичливу емоційну атмосферу в сім‘ї.

3. Розвивайте і підтримуйте у дитини інтерес до навчання. Привчайте її дотримуватися правил здорового способу життя, розвивайте необхідні для цього навички.

4. Зосереджуйте увагу дитини на її успіхах («Ти зможеш, ти здатний»), не акцентуйте увагу на невдачах у навчанні.

5. Не вимагайте від першокласника лише високих результатів і оцінок.

6. Не карайте дитину обмеженням її рухової активності, не забороняйте гуляти разом з іншими дітьми на свіжому повітрі. Суворо дотримуйтеся режиму дня.

7. Перенесіть перегляд телепередач та комп‘ютерні ігри на суботу, щоб обмежити час перебування дитини у статичній позі.

8. Влаштовуйте у вихідні дні сімейні прогулянки на природі, за можливості, відвідуйте басейн.

9. Проводьте фізкультхвилинки, стежте за поставою дитини під час виконання домашньогозавдання.

10. Виконуйте з дитиною комплекс вправ для зміцнення м‘язів спини, плечового поясу і живота двічі на тиждень. Під час «пальчикової» гімнастики співайте разом з дитиною пісеньки, щоб поліпшити вентиляцію легень та підтримати гарний настрій. Проводьте релаксаційну гімнастику, використовуючи аудіозаписи звуків моря, лісу тощо.

11. Стежте, щоб після школи дитина обов‘язково гуляла на свіжому повітрі не менше години.

 

12. Вкладайте дитину спати не пізніше 21:00.

 

Необхідно: 

1. Прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене та почуте;

2. Навчити її долати труднощі, планувати свої дій, поважати оточуючих;

3. Подбати про постановку руки при письмі;

4. Заохочувати допитливість дитини, прагнути, щоб вона дізнавалася щось нове для себе;

5. Формувати в дитини вміння ставити запитання, заохочувати її міркування;

6. Намагайтеся, щоб дитина більше часу проводила з дорослими, робила з вами домашнюроботу, бачила, як ви спілкуєтеся з людьми.

 

Зовсім не слід: 

1. Змінювати режим дня дитини: позбавляти денного сну, прогулянок, ігор;

2. Оцінювати все, що робить дитина, так, як оцінюється діяльність учня;

3. Проходити з дитиною програму першого класу, насильно замінюючи гру на навчання;

4. Занадто багато і одразу все вимагати; свої вимоги формулюйте доступно та поступово;

5. Драматизувати невдачі дитини;

6. Порівнювати дитину з іншими дітьми;

7. Проявляти негативне ставлення до неправильних дій дитини;

8. Постійно поправляти дитину, часто примушувати переробляти роботу, тому що це призводитьдо гіршого результату.

 

Пам’ятайте,

що помилки властиві всім людям,

особливо маленьким дітям.